“Tell me and I’ll forget. Show me and I’ll remember. Involve me and I’ll understand.”
– Confucius
Publications similaires

The Savoir en Reseaux blog reminded me today about Silobreaker; Silobreaker: About Silobreaker via kwout The description speaks for…

L’autre jour, je suis allé reprendre ma voiture au garage et l’employé m’a tendu en même temps que mes clé…

The social bookmarking scene is nowadays quite crowded. Behind the grandfather site of them all, del.icio.us, many other solutions such…

Selon une étude du BPI Lab, parue en 2016, 45% des dirigeants de PME en France ressentent un sentiment de…

Je viens de tomber sur le blog de Christophe Ginisty, Directeur Général Adjoint Edelman EMEA, et plus particulièrement sur son…

As stated in my previous post, I have been invited to the Enterprise 2.0 Summit as an Ambassador. As such,…

a few days ago, I stumbled on this article from Pragmatic Marketing … I was blown away! True, they do…

This post is a little parenthesis in my little series of posts ‘From KM to E2.0’. The second part of…

This article will be in French since it proposes a way to translate ‘Social Marketing’ in French .. Si vous…

C’est la question qui m’a été posée lors d’une très agréable discussion avec une responsable RH de la région lors…

Here we go (finally!) with Part II of my little journey back in time. If you’ve missed Part I, just…

Vendredi dernier, à la fin d’une session de réflexion stratégique chez un client, nous papotions de sujets divers lorsque ma…

Je ne suis pas un grand fan des billets de type « checklist », mais Yann Gourvennec vient de publier une série…

I found earlier today a great article (in French) in my Google Reader, that goes exactly in the same direction…

January is typically the month when everybody is looking into the crystal ball to try to predict what’s going to…