“Tell me and I’ll forget. Show me and I’ll remember. Involve me and I’ll understand.”
– Confucius
Publications similaires

J’entends beaucoup de consultants autour de moi qui expliquent aux entreprises qu’il faut absolument qu’elles monitorent leur e-reputation pour éviter…

Cela fait un moment que l’idée me titille, mais un article relayé par mon ami Fred Colantonio sur une de…

As stated in my previous post, I have been invited to the Enterprise 2.0 Summit as an Ambassador. As such,…

This article will be in French since it proposes a way to translate ‘Social Marketing’ in French .. Si vous…

à moins de ne vraiment jamais sortir le nez du guidon de votre activité, vous n’avez pas dû louper l’engouement…

Many companies are starting to think « Hey! Everybody’s blogging nowadays! We should be blogging too! », and so they charge someone…

Si vous faites un tant soit peu de veille dans le domaine du marketing, vous n’aurez pas pu passer à…

The Savoir en Reseaux blog reminded me today about Silobreaker; Silobreaker: About Silobreaker via kwout The description speaks for…

John Husband reflects on the The AppGap Blog on a potential new way of defining org charts using tags that…

Selecting the right communication media/channel is an important task for a Marketer. Industrial B-to-B Marketing is no exception! I just…

I found earlier today a great article (in French) in my Google Reader, that goes exactly in the same direction…

Vendredi dernier, à la fin d’une session de réflexion stratégique chez un client, nous papotions de sujets divers lorsque ma…

Once again the folks at Commoncraft hit the nail right on! [youtube=http://www.youtube.com/watch?v=MpIOClX1jPE]

The social bookmarking scene is nowadays quite crowded. Behind the grandfather site of them all, del.icio.us, many other solutions such…

[Petit disclaimer avant de commencer. Les réflexions ci-dessous sont le fruit de discussions et d’interactions que j’ai eues avec certains…